28 באפריל 2016

איך להוריד לחץ וסטרס ולהתחבר לשקט ולשלווה

בלי ששמנו לב, לחץ וסטרס הפכו להיות חלק מהחיים שלנו. בעידן המודרני אנחנו נתונים לכל כך הרבה דרישות, השוואות, ביקורת, ציפיות, לוחות זמנים, צורך להוכיח את עצמנו כל הזמן, להספיק הכל, להיות הכי טובים, לכבוש, להשיג, להצליח, ולעשות לעשות לעשות.... 
והכל במירוץ מטורף נגד השעון...

יותר ויותר אנשים מעידים על עייפות כרונית, כאבי ראש וגב, צוואר נוקשה, כתפיים תפוסות, כאבי שרירים, דיכדוך או דיכאון, היעדר מוטיבציה, תחושה של פספוס, דופק מואץ, נשירת שיער, עליה במשקל, אלרגיות, סחרחורות ועוד ועוד תופעות ותסמינים.

אני אישית הרגשתי את זה היטב על עצמי, עם כאבי גב איומים, עליה במשקל ואלרגיות ששיגעו אותי.

ברוב המקרים בדיקות רפואיות לא מגלות שום הסבר לתופעות האלה, והמסקנה היא שהם נובעים מהלחץ והסטרס היומיומי.

לצערנו, הרפואה המודרנית לא יכולה לעזור במקרים האלה, בגלל שלא מוצאים שום סיבה לתופעה לא יכולים לתת כדור או משחה או להמליץ על פיזיותרפיה כדי לטשטש את התופעה (כן, ככה עובדת הרפואה המודרנית, מטשטשת את התופעה במקום לחקור לעומק מה גורם לתופעה להתקיים).

הגורמים שמעוררים בנו את הלחץ ממשיכים להתקיים בחיינו כל הזמן (הלחץ בעבודה, סדר היום הצפוף, המשכנתא, איך נגמור את החודש, מה יגידו או יחשבו עלי....) והצרה הכי גדולה היא שאנחנו בכלל לא מודעים לכך שאנחנו בסטרס. פשוט, התרגלנו!

למדנו לחיות באי-נוחות, בכאבים, במתח ובחרדה מתמדת ולא פלא שאנחנו פחות סבלניים כלפי עצמנו וכלפי האחרים ואנחנו פוגעים בקרובים וביקרים לנו: ההורים, בני הזוג, הילדים שלנו – אבל בראש ובראשונה אנחנו פוגעים בעצמנו.

איך בדיוק סטרס פוגע בנו גם פיזית גם מנטלית וגם נפשית אפרט בפעם הבאה, אבל עכשיו נשאלת השאלה מה אפשר לעשות כדי להרגיע? כדי לשחרר את הלחץ והסטרס ולהתחבר לתדרים של שקט ושלווה?

גם הרפואה המודרנית פונה לגישה אחרת כפתרון ללחץ. אפילו הרופאים ממליצים על מדיטציות ועל תהליכים של התחברות לרגיעה ושקט.

אני הגעתי למצב שכמעט התייאשתי, הייתי בחובות כספיים אדירים, בכאבי גב ואלרגיה קשה ובדיכאון עמוק - ומה שהציל אותי היה הטכניקה המדהימה הזאת שנקראת EFT - Emotional Freedom Tequnick. 

אם קיבלת את המדריך שלי: הסוויץ' מסטרס לשלווה בעזרת EFT, כבר ראית שהטכניקה המדהימה הזאת של שילוב בין תיפוף עדין על נקודות מרידיאנים בגוף (שמגיע מהאקופונגטורה הסינית העתיקה) ובין הכרזת משפטים (שבא מהפסיכולוגיה המודרנית) גם מרגיע מיידית ומשחרר לחץ תוך כמה דקות, וגם משפיע ומחזיק לאורך זמן.

אז הפעם אני מצרפת לכאן תהליך פשוט ומדוייק להורדת לחץ וסטרס ולהתמלאות בתדרים של שלווה ושקט. פשוט להפעיל את הסרטון וכבר להרגיש הרבה הרבה יותר טוב. ואם עדין לא קיבלת את המדריך שלי או שסתם בא לך להיזכר - הנה שוב הקישור אליו הסוויץ' מסטרס לשלווה בעזרת EFT






מאוד מעניין אותי איך היה התהליך עבורך, האם הוא עזר לך? באיזו רמת לחץ התחלת ובאיזו רמה היית בסוף התהליך? אילו מחשבות או רעיונות עלו לך תוך כדי התהליך או בעקבותיו. את כל זה אפשר לרשום כאן בתגובות ואשמח לתת לך משוב.

חיבוק גדול ממני


גוני


5 תגובות:

  1. חזרתי מהעבודה (ערב חג) ולשמחתי מצאתי את המדיטציה הנ"ל ובלי לחכות מיד עשיתי אותה, נראה לי שאני מאמצת אותה לטיול בחו"ל ואגב עשיתי שיתוף בפייסבוק שעוד (א)נשים יחשפו אליה. תודה ושוב תודה וחג שמח ממני יעל

    השבמחק
    תשובות
    1. יעל יקרה,
      תודה על השיתוף והמשוב :)
      רעיון נהדר לאמץ את המדיטציה לטיולים בחו"ל - עלית כאן על נקודה חשובה מאוד. אנחנו בדרך כלל חושבים על גורמים מעוררי לחץ כדברים "שליליים" כמו כאבים בגוף, או ענייני כספים וכו' ובעצם גם "דברים טובים" כמו נסיעה לחו"ל, או חתונה או לידה יכולים להכניס אותנו ללחץ.
      ברגע שמזהים שיש לחץ ומשחררים אותו - עם הטאפינג - אפשר ליהנות מהחוויה במלוא עוצמתה :)
      תודה רבה וחיבוק גדול ממני
      גוני

      מחק
  2. אנונימי4/28/2016

    תודה רבה רבה גוני אהבתי את התרגיל נכנסתי לשקט פנימי ,אפילו סחרחורת קלה הרגשתי ,הראש שקט יותר הגעתי לשעור מבולבלת מעט כי באמת יש לי הרבה להספיק ומכוון שאני כאובה בברך ימין אחרי נפילה ,אני מאוד איטית,צולעת וכואב לי ,השקט שנוצר בראש מאפשר לי להתנהל בנוחות שום דבר לא בוער .תודה רבה חיבוקים

    השבמחק
    תשובות
    1. אירית יקרה,
      קיבלתי את המשוב שלך גם במייל, תודה :)
      ותודה על המשוב. במקרה של כאבים פיזיים למשל, אנחנו בכלל לא שמים לב עד כמה זה מעורר בנו לחץ, כי אנחנו חושבים רק על האי-נוחות הפיזית. אבל למעשה גוף הרגש שלנו סובל לא פחות. וכשיש לנו כאבים פיזיים רמת הלחץ עולה פלאים. כדי להקל ולזרז החלמה פיזית של הגוף רצוי עד מאוד לעבוד על הורדת הלחץ - זה כבר מחיש את הריפוי של כאבי הגוף.
      ועוד דבר חשוב שציינת - עצם העבודה עם המדיטציה עוזרת לקבל את עצמנו כמו שאנחנו ולסלוח לעצמנו, גם על הנפילה ועל העובדה שאת מתנהלת יותר לאט עכשיו. לשחרר את הכעסים מהמצב ועל מה שקרה - עוזר מאוד גם לגוף הפיזי בהחלמה וגם לגוף הרגש.
      תודה רבה ואיחולי החלמה מהירה
      גוני

      מחק
  3. גוני חיבוק גדול חזרה, מודה לך שגרמת לילה שלי להיות מאור יותר.
    אלפי תודות לך, מאמין בדרכך המוארת עלי והצליחי נשמה מוארת ומאירה.
    בנוסף הוסיף שלדעתי זה אחלה תרגיל ממליץ בחום ומבטיח שאחרי תרגול כל אמיץ לחוץ יתחיל לרוץ כמו חלוץ :)

    השבמחק