1 באפריל 2018

החופש להיות מי שאני

הרהורים על חופש:
עם יד על הלב - עד כמה אתם מרגישים חופשיים? וכשאני אומרת חופשיים אני מתכונת לחופש להיות מי שאתם. להגיד את מה שאתם באמת חושבים, לעשות את מה שאתם באמת רוצים, להגשים את החלומות שלכם? בדרך כלל רוב האנשים לא מרשים לעצמם להיות מי שהם. חינכו אותנו להתחשב באחרים, לרצות אחרים, לעצור את עצמנו או להקטין את עצמנו מול אחרים, לוותר לאחרים ולשים את עצמנו בסוף הרשימה, אחרונים בתור. אנחנו מוותרים על עצמנו ומתפשרים על עבודה לא מספקת, על שכר לא הולם, על מערכות יחסים פוגעות או מקטינות או חסרות, ועל הרגלים שעוזרים לנו לטשטש את העובדה שאנחנו לא מקשיבים לעצמנו (כמו לבהות בטלויזיה או במסכים אחרים, לאכול יתר על המידה וכו'). ונשאלת השאלה: למה זה קורה? מה גורם לנו להתחבא ולהסתתר ולוותר על עצמנו? והתשובה, על פי רוב נעוצה בתחושה של פחד או חוסר ביטחון להיות מי שאני. חוויות הילדות שלנו גורמות לנו להאמין שזה לא בטוח להשמיע את קולנו, להיות מי שאנחנו, להתבלט ולזהור. אולי אמרנו משהו כשהיינו ילדים וצחקו עלינו. אולי לבשנו בגד שאהבנו ומישהו העיר שזה מכוער. אולי כינו אותנו בשמות כמו: טיפש או קטנה כשהבענו את דעתנו ואולי שמענו את המבוגרים בחיינו יורדים זה על זה או לא מכבדים זה את הדעה של זה ולמדנו שזה מסוכן להשמיע את דעתנו. היום יותר מתמיד אנחנו חיים בחברה ביקורתית והשוואתית. כאילו אנחנו בתוכנית ריאליטי ובכל רגע אנחנו מועמדים להדחה. וחלקים בתוכנו פשוט מרגישים שזה לא מוגן ולא בטוח להיות מי שאנחנו. אז או שאנחנו מנסים לחקות דמויות אחרות או שאנחנו מסתתרים. אז מה עושים עם זה? אני כמובן, נעזרת בטאפינג EFT כדי לשחרר את החסימות הרגשיות סביב הנושא. אפשר להגיד בקול רם: "זה לא בטוח להיות מי שאני" ולבדוק מ-0 עד 10 עד כמה זה נכון עבורכם. 0 אומר שזה בכלל לא נכון ו-10 אומר שזה לגמרי נכון. זאת האמת לאמיתה. תבדקו גם איזה רגש עולה לכם כשאתם חושבים על זה (עצב, כעס, צער, בושה, חרטה....) וגם איך זה מרגיש לכם בגוף (התכווצות בבטן, סכין בלב, לחץ בראש....) ואז אפשר לעשות תהליך מסודר לשחרור הרגשות האלה והאמונה המגבילה הזאת על ידי כך שתבינו למה זה מרגיש לכם לא בטוח, ותשנו את תחושת הביטחון שלכם לגבי עצמכם. הנה תהליך שיכול לעזור לכם להתחיל. תמיד כדאי ורצוי להוסיף את המילים שלכם, את מה שרץ לכם בראש, את מה שעולה לכם מסיפורי החיים האישיים שלכם. ככל שתאפשרו לעצמכם לחקור את העבר שלכם ולהיות ספציפיים יותר - כך התוצאות יהיו משמעותיות יותר.
קראטה: למרות שזה לא בטוח להיות מי שאני, אני מקבלת את עצמי באופן שלם ועמוק למרות שזה לא בטוח להיות מי שאני, אני מקבלת את עצמי באופן שלם ועמוק למרות שחלק ממני מתנגד למי שאני, אני מקבלת את עצמי באופן שלם ועמוק גבה: זה לא בטוח להיות מי שאני
צד העין: זה אף פעם לא היה בטוח מתחת לעין: חלק בתוכי לא מרגיש בטוח מתחת לאף: אני אפילו לא יודעת מי אני סנטר: מי אני באמת? עצם הבריח: האם זה בטוח להיות מי שאני? צד הגוף: למה זה לא בטוח? מעל הראש: מה יקרה אם אהיה מי שאני? גבה: זה לא בטוח להיות מי שאני צד העין: כל הפחדים סביב להיות מי שאני מתחת לעין: כל הפחדים האלה מתחת לאף: כל ההתנהגויות הנרכשות האלה סנטר: כל המסכות שאני שמה על עצמי עצם הבריח: מי אני? צד הגוף: מי אני רוצה להיות? מעל הראש: זה מתחיל להיות קצת יותר בטוח גבה: להיות מי שאני צד העין: איך זה ירגיש לו הייתי בטוחה? מתחת לעין: איך אני ארגיש אם זה היה בטוח להיות מי שאני? מתחת לאף: אני בוחרת להרגיש בטוחה סנטר: אני בוחרת להרגיש בטוחה להיות מי שאני עצם הבריח: אני בוחרת בטחון צד הגוף: אני בטוחה בגוף שלי מעל הראש: אני בטוחה להיות מי שאני. קחו נשימה עמוקה, ושחררו את האוויר. ושימו לב, מה השתנה במספר שנתתם קודם, ובהרגשה שהיתה לכם? ובעיקר - שימו לב מה עולה לכם? שאלנו כאן שאלות חשובות, תנו לעצמכם זמן של שקט להקשיב ולתת לתשובות לעלות. כדאי לכם לרשום אותן לעצמכם ולעבוד עם התשובות שעלו. אלו מפתחות חשובים שיעזרו לכם לשחרר דברים שהיוו מחסום לעצמכם. המטרה כמובן היא להרגיש בסופו של דבר שזה מוגן ובטוח להיות מי שאני. להשמיע את קולי ולהביא את מלוא אורי לידי ביטוי. לאפשר לעצמי לצמוח, להשתנות, לגדול, לבלוט, להשיג ולהגשים את כל מה שמגיע לי - וזה החופש האמיתי! חג שמח גוני

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

אין תגובות:

פרסום תגובה