12 באוקטובר 2018

על מה בעצם עושים טאפינג?

אם יש משהו שאני נתקלת בו שוב ושוב מאנשים שמגלים את EFT טאפינג, זה הבלבול לגבי הדבר שעליו אנחנו מתמקדים. אנשים מתבלבלים כי אפשר לעבוד עם טאפינג על כל דבר: מכאבים ומחלות ועד לשחרור אמונות לגבי עצמנו או לגבי החיים. ואנשים לא מבינים איך תיפוף על נקודות בגוף משחרר את האמונה שאני לא מספיק טובה? או איך תיפוף על הנקודות עוזר לי לרדת במשקל (זאת הרי לא פעולה ששורפת הרבה קלוריות ) או איך תיפוף על הנקודות ישנה את המצב הכלכלי שלי (הרי לא יפול לי שק של מטבעות על הראש...) - אז מה כן?

התשובה היא פשוטה: EFT זאת טכניקה לשחרור רגשי. אנחנו משחררים רגשות! אנחנו מתופפים על הרגשות שלנו כלפי הדברים שעליהם אנחנו עובדים.

ולמה? כי הרגשות שלנו משרתים אותנו. כשאנחנו חשים פחד - זה מתוך רצון להגן ולשמור עלינו. התת-מודע יעדיף לחסום כל מצב שבו נרגיש פחד. אפילו אם זה גורם לנו כאב פיזי, מחלה, או מצב לא נעים. כשאנחנו משנים את הדרך שבה אנחנו מרגישים כלפי משהו, באופן תת מודע אנחנו מאפשרים לשינוי להתרחש.

דוגמא:
אתמול שוחחתי עם משהי על הקושי שלה למצוא זוגיות. לפני הכל שאלתי: כשאת חושבת על זוגיות דמייני לעצמך את עצמך בזוגיות - כמה לחץ יש בך? התשובה היתה: 8-9. ועשינו טאפינג על הלחץ הזה. רק שהמחשבה על זוגיות לא תאיים עליה היא תאפשר לזוגיות להתרחש בחייה.

דוגמא נוספת:
מישהי שעושה את כל הפעולות הנכונות לקידום העסק ובכל זאת כלום לא קורה. כאילו לא רואים אותה. גילינו שיש לה פחד להיחשף, חשש להשמיע את קולה. ועבדנו על הדברים האלה, על הרגשות של הפחד והחשש.

עוד דוגמא:
מישהו שסובל מכאבי גב חזקים. כשהוא עובד על התסמינים "כאב הגב הזה" - יש הקלה אבל אחר כך זה חוזר. אז ירדנו לרגשות. שאלנו "אילו רגשות מתעוררים בך כשהגב כואב" (עלו: פחד, לחץ, תיסכול, יאוש, עצב) שאלה נוספת: אם היה רגש בתוך הכאב - מה הוא היה? (עלה: בדידות). עבדנו על הבדידות. וגילינו שכאשר הוא מתלונן על הכאבים אנשים מתייחסים אליו, מטפלים בו, שואלים לשלומו, מעניקים לו תשומת לב והוא לא מרגיש כל כך בודד....
אז כשאתם מתמקדים בנושא מסויים: תשאלו את עצמכם: מה זה גורם לי להרגיש? תרשמו את הרגשות שעולים בכם, ותדרגו את הנוכחות שלהם מ-0 עד 10 ואז תתופפו על הרגשות! כאשר הם יתנקו - הנושא עצמו ישתחרר או ישתנה בקלות 

אשמח אם תשתפו כאן מהניסיון שלכם על הקשר בין רגשות ומצבים בחייכם 

חיבוק גדול ממני

גוני


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה